امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://keshavarzi.cloob24.com
0

آنتوریوم از خانواده آراسه ها و از گیاهان زودرنج و حساس می باشد. از گیاهان برگی بسیار زیبا است که به خاطر برگهای درخشنده مخملی آن پرورش داده می شود. طول برگهای سبز تیره آن که دارای رگبرگ های عاجی است، به سی سانتی متر می رسد. نگهداری این گیاه در شرایط آپارتمان برای چند سال ممکن نیست، زیرا احتیاج به هوای مرطوب و یکنواخت جنگلی دارد. از انواع آن کریستالینوم و بنام آنتوریوم کریستال مشهور است. بوته آن را نبایستی زیاد عمیق کاشت و گلدان آنرا بایستی در موقعیت هوای گرم و مرطوب نگهداری نمود. آبیاری به ندرت انجام می گیرد و سطح گلدان نبایستی زیاد خیس باشد. خاک آن را از خاک چوب و خاک برگ و مقداری خاک ذغال تهیه می کنند.

کشت:

آنتوریوم به مکانی با نور کافی که در عین حال در معرض نور خورشید نیز نباشد نیازمند است. پنجره ای که مشرف به شمال یا شرق باشد از همه بهتر است. دمای اتاق نباید نوسان دار و یا پایین تر از 15 درجه سانتی گراد باشد. این گیاه در خاک برگ یا مخلوطی از خاک برگ یا تورب بهتر رشد می کند. کف گلدان را نیز یک لایه سنگریزه بریزید، در هر صورت از هر خاکی که استفاده می کنید، آن خاک می بایست متزلزل و زهکشی شده باشد.

این گیاه را تنها با آب ولرم قبلاً جوشیده، آب دهید. از آنجایی که آنتوریوم بی وقفه و در تمام طول سال گل می دهد لازم است آن را هر 12 یا 14 روز یک بار البته غیر از زمستان، با استفاده از کود مایع یا کود معمولی، کود داد. گلدان آنتوریوم بزرگ را هر چند سال یکبار عوض کنید و آنرا طوری در گلدان جدید بکارید که برگهای پایینی آن درست بالای خاک باشد.

این گیاه یک گیاه چندساله و آپارتمانی است که گلهایی بسیار زیبا دارد.

مکان: این گیاه به مکانی با نور کافی که در عین حال آفتابگیر هم نباشد نیازمند است.

ارتفاع: تا 45 سانتیمتر

فصل گلدهی: تمام فصول

تکثیر: از طریق تقسیم یا کشت بذر

نگهداری: در تابستان در حرارت 30-25 درجه و در زمستان در 15 درجه سانتیگراد

نور: در تابستان بایستی از تابش مستقیم نور محفوظ بماند و در زمستان در محل پر نور اتاق قرار گیرد.

آبیاری: هر 4-3 روز یک مرتبه آبیاری می شود و سطح گلدان یک رطوبت نسبی لازم دارد.

رطوبت هوا: بطور مرتب بایستی سطح برگها را غبار پاشی نمود.

تغییر گلدان: هر سال در فصل بهار گلدان را تعویض نموده و تعدادی جوانه ریشه دار از آن جدا نموده و در گلدان استکانی در محیط مناسب می کارند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه